Regulamin
Regulamin sklepu
internetowego funkcjonującego pod adresem: www.luxstalgaraze.pl/sklep w ramach strony internetowej www.luxstalgaraze.pl prowadzonego przez F.P.H.U LUXSTAL DARIUSZ
ZDEBSKI z siedzibą Młynne 152, 34-600 Limanowa (NIP: 737-21-33-646, REGON 388614454), nr telefonu: 510 300 820, adres poczty elektronicznej: biuro@luxstalgaraze.pl
§
1. DEFINICJE
1.Użyte na potrzeby niniejszego regulaminu pojęcia oznaczają:
1) Sprzedawca
– należy przez to rozumieć F.P.H.U LUXSTAL DARIUSZ ZDEBSKI z siedzibą Młynne 152, 34-600 Limanowa (NIP:
737-21-33-646, REGON 388614454), nr telefonu: 510 300 820 adres poczty elektronicznej: biuro@luxstalgaraze.pl
2) Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.luxstalgaraze.pl/sklep
3) Towar – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
4) Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna, której kodeks cywilny przyznaje osobowość prawną;
5) Konsument – kupujący będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
6) Konto – przydzielony danemu Klientowi indywidualny panel administracyjny Klienta dostępny po dokonaniu rejestracji i zalogowaniu w Sklepie internetowym, za pomocą
którego Klient może korzystać ze sklepu internetowego, w tym składać zamówienie i zawierać umowę sprzedaży
7) Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu, określające co najmniej rodzaj i liczbę Towarów.
8) Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.).
.
§2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.
Regulamin określa zasady dokonywania
przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu sprzedaży Towarów Kupującym.
2.
Przedmiotowy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców z zastrzeżeniem wyjątków w nim określonych.
3.
Celem niniejszego regulaminu nie jest
ograniczanie ani wyłączanie praw konsumentów, jakie przysługują im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, dlatego też w przypadku ewentualnej sprzeczności zachodzącej między jego zapisami a w/w , pierwszeństwo mają w/w przepisy.
4.
Informacje o produktach podane na
stronach internetowych sklepu, w tym w szczególności reklamy, opisy, parametry
techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenia do zawarcia umowy, w
rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
5.
Ceny produktów podane do wiadomości
korzystających ze sklepu internetowego klientów podawane są w złotych polskich
i zawierają podatek VAT. Ceny nie zawierają jednak ewentualnych kosztów dostawy
i płatności, o których Klient informowany jest w trakcie składania Zamówienia.
6.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności
za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą,
niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilność Sklepu
Internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
§ 3. KORZYSTANIE ZE SKLEPU INTERNETOWEGO ORAZ ŚWIADCZONE USŁUGI
Minimalne wymagania techniczne umożliwiające
korzystanie ze sklepu internetowego dla systemu teleinformatycznego z
którego Korzysta Klient są następujące: urządzenie z dostępem do sieci
Internet, przeglądarka internetowa, aktywne konto poczty elektronicznej
(e-mail), włączona obsługa plików Cookies. Do poprawnego działania strony
WWW konieczny jest także system operacyjny, wspierany i aktualizowany
przez producenta.
2. Sprzedawca umożliwia Klientom za pośrednictwem Sklepu Internetowego
korzystanie z bezpłatnych usług elektronicznych opisanych w niniejszym
paragrafie świadczonych przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
3. W sklepie internetowym dostępne są
usługi elektroniczne
1)
Formularz
rejestracji – korzystanie z formularza rejestracji polega na wprowadzeniu
wymaganych danych klienta, oraz potwierdzeniu woli rejestracji, w rezultacie
których utworzone zostaje indywidualne konto
klienta sklepu. Prawidłowa rejestracja wymaga podania danych osobowych, określonych w formularzu
rejestracji. Umowa o świadczenie usługi polegającej na umożliwieniu klientowi
rejestracji za pomocą formularza zawierana jest na czas określony i ulega
zakończeniu odpowiednio z chwilą dokonania
rejestracji w sklepie internetowym.
2) Konto, z którego korzystanie możliwe jest po wypełnieniu formularza
rejestracji i potwierdzeniu chęci utworzenia konta oraz warunków korzystania ze
sklepu internetowego. Zasady administrowania danymi osobowymi w ramach
indywidualnego konta określa polityka prywatności. Umowa o świadczenie usługi
polegającej na prowadzeniu konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas
nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez klienta żądania
usunięcia konta. Klient korzystający z usługi konta obowiązany jest do
aktualizacji swoich danych w przypadku ich zmiany. Odpowiedzialność za brak aktualizacji
lub ujawnienie swoich danych osobom trzecim ponosi Klient.
3) Newsletter, jako usługa umożliwiająca otrzymywanie od Sprzedawcy informacji
handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres
poczty elektronicznej. Korzystanie z usługi wymaga podania prawidłowego adresu
poczty elektronicznej oraz wyrażenia zgody poprzez aktywację odpowiedniego pola podczas
rejestracji lub składania zamówienia. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę
na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie usługi Newsletter
zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania
przez Klienta żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera
lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej
w ramach usługi Newsletter.
4) Formularz kontaktowy – jako usługa umożliwiająca Klientowi lub innemu
Użytkownikowi strony wysyłanie wiadomości do Sprzedawcy. Umowa o świadczenie
usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza jest zawierana na
czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dotarcia wiadomości do Usługodawcy.
5)
Formularz wyceny
– jako usługa umożliwiająca Klientowi lub innemu
Użytkownikowi strony wysyłanie wiadomości do Sprzedawcy w przedmiocie wyceny
Towaru z oferty Sprzedawcy . Umowa o świadczenie usługi polegającej na
udostępnianiu interaktywnego formularza jest zawierana na czas oznaczony i
ulega rozwiązaniu z chwilą dotarcia wiadomości do Usługodawcy.
§
4. SKŁADANIE I PRZYJMOWANIE ZAMÓWIEŃ
1.
Zamówienia w Sklepie można składać 24
godziny na dobę przez cały rok, korzystając z uprzednio założonego konta po
zalogowaniu oraz bez rejestracji podając wymagane przez Sprzedawcę dane
niezbędne do zawarcia umowy sprzedaży. Informacje o produktach podane na
stronach internetowych sklepu, w tym w szczególności reklamy, opisy, parametry
techniczne i użytkowe oraz ceny, nie są ofertą a stanowią zaproszenie do
zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2.
W celu zawarcia Umowy sprzedaży za
pośrednictwem Sklepu internetowego należy korzystając ze strony sklepu dokonać
wyboru towarów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane
Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie. Po podjęciu decyzji o
zakupie, wprowadzeniu wszelkich danych wymaganych przez Sprzedawcę, Klient jest
proszony o potwierdzenie chęci złożenia zamówienia (poprzez kliknięcie
przycisku „złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub równoważny).
3.
Wysłanie przez Klienta Zamówienia
stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży, zgodnie z
treścią Regulaminu. Wraz ze złożeniem zamówienia Klient zobowiązuje się do
odbioru towaru i zapłaty sprzedającemu ceny łącznej zamówionych Towarów wraz z ceną
za dostawę określoną przez Sprzedawcę.
4.
Po poprawnym zakończeniu procesu
składania zamówienia, Klient otrzymuje e-mail potwierdzający złożenie Zamówienia.
Jeżeli realizacja zamówienia jest możliwa Sprzedawca potwierdza Klientowi fakt
przyjęcia zamówienia i przystąpienia do jego realizacji w formie wiadomości elektronicznej
wysłanej na adres e-mail Klienta. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w chwili
otrzymania przez Klienta e-maila o przyjęciu zamówienia do realizacji. Sprzedawca
potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na trwałym nośniku na adres
poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta adres.
5.
Sprzedawca przewiduje do stosowania w
sklepie internetowym następujące formy płatności:
1) płatność
za pomocą przelewu na konto Bankowe Sprzedawcy (w tym przypadku Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do rozpoczęcia realizacji zamówienia po zaksięgowaniu
należności wynikających z zawartej umowy na rachunek bankowy Sprzedawcy)
2) Gotówka,
3) płatność
ratalna (Santander),
4) Inne:
wg.rozwiązań stosowanych przez operatorów płatności: przelewy 24, payu, t-pay
§
5. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ – DOSTAWA
1.
Sprzedawca umożliwia klientom
następujące formy dostarczenia towarów: Przesyłka Kurierska, Przesyłka pocztowa,
transport własny, odbiór osobisty.
2.
Dostawa Towarów jest ograniczona do
obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta
w trakcie składania Zamówienia.
3.
Koszty dostawy na terenie Polski,
wskazywane są w momencie składania Zamówienia.
§
6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z
zastrzeżeniem ust. 8 Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez
podawania przyczyny w terminie 14 dni.
2. Konsument może odstąpić od umowy, składając
Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na
formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, wysyłając go po
wypełnieniu na adres e-mail biuro@luxstalgaraze.pl, pocztą bądź dostarczyć
osobiście do siedziby Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem. Do oświadczenia, o
którym mowa w ust. 2, Zamawiający powinien dołączyć
dowód zakupu Towaru, lub w inny sposób udokumentować zakup Towarów.
3. Z
zastrzeżeniem ust 4 niniejszego paragrafu, Sprzedawca ma obowiązek
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane
przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje
zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który
nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
4. Jeżeli
Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5. Jeżeli
Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do
zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
6. Konsument
ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez
Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w
którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru
przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
Rekomendowanym
sposobem zwrotu towaru przy wykonaniu prawa odstąpienia od umowy jest osobisty
zwrot Towarów do siedziby sprzedawcy.
7. Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
8. Prawo
odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, o
których mowa w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności do umów;
1) świadczenie
usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której
cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
4) w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca
krótki termin przydatności do użycia;
5) w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia
lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
6) w której
przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której
przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona
przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po
upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi
przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której
konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza
rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji,
prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której
przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
10) o
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
11) zawartej w
drodze aukcji publicznej;
12) o
świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,
przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z
wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w
umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§
7 REKLAMACJE
1. Jeżeli
Towar ma wady fizyczne lub prawne Konsument ma prawo do złożenia reklamacji .
2. Zgłoszenie
reklamacyjne, powinno zawierać opis reklamacji, a klient powinien dołączyć
dowód zakupu Towaru lub w inny sposób udokumentować jego zakup.
3. Reklamacja
może być przesłana pocztą elektroniczną na adres: biuro@luxstalgaraze.pl
4. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, Sprzedawca
udzieli odpowiedzi na reklamację konsumenta niezwłoczne jednak nie później niż w
terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
5. Jeżeli
kupujący będący konsumentem skonkretyzował uprawnienie z tytułu rękojmi na
zasadach określonych w art. 560 kodeksu cywilnego sprzedawca w ciągu 14
(czternaście) dni ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta i powiadomi go o
sposobie dalszego postępowania.
6. W
razie sporu ze Sprzedawcą lub jakichkolwiek wątpliwości co do swoich praw, Kupujący
może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń na zasadach określonych w Ustawie z dnia 23
września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. poz.
1823). Informacje na temat pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów
konsumenckich dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych
(miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań
statutowych należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji
Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
7. Sprzedawca,
w wykonaniu obowiązku nałożonego Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu
rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004
i dyrektywy 2009/22/WE), udostępnia informację o platformie internetowego
systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na
szczeblu unijnym (dalej: Platforma ODR). Pod adresem: ec.europa.eu/odr, znajdują się informacje na temat form pozasądowego
rozstrzygania sporów. Pod adresem tym Konsument może skargę w przypadku woli
skorzystania z tych form. W przypadku złożenia przez Konsumenta skargi za
pośrednictwem Platformy ODR, Sprzedawca nie ma obowiązku korzystać z
alternatywnych metod jej rozwiązywania.
8. Klient
może także zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług
nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. W celu
przyspieszenia jej rozpatrzenia powinna zawierać ona opis zaistniałego
problemu. Reklamacje takie będą rozpatrywane nie później niż w terminie 14 dni
od ich otrzymania przez Sprzedawcę.
§ 8 POSTANOWIENIA NIE DOTYCZĄCE KONSUMENTÓW
1. Z
zastrzeżeniem brzmienia Art. 5564 i 5565 niniejszy punkt Regulaminu
oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów nie będących
jednocześnie konsumentami.
2. Zgodnie
z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi
wobec Klienta nie będącego jednocześnie konsumentem zostaje wyłączona.
3. Produkty
będące przedmiotem Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem nie będącym jednocześnie
konsumentem pozostają własnością Sprzedawcy do uiszczenia ceny i kosztów
dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży.
4. Z
chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta
nie będącego jednocześnie konsumentem korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. Sprzedawca w
takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie
Produktu powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania Klientowi oraz
za opóźnienie w przewozie przesyłki.
5. W
razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie
będący jednocześnie konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w
sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie
przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać
wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
6. Odpowiedzialność
Sprzedawcy w stosunku do Klienta nie będącego jednocześnie konsumentem, bez względu
na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego
roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości
zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży. Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta nie będącego jednocześnie
konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i
nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta
nie będącego jednocześnie konsumentem.
§
9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
We wszelkich sprawach nie uregulowanych
w powyższym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z
późn. zm.). oraz innych odpowiednich ustaw.
2.
Wszelkie wątpliwości wynikające z
interpretacji Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający zgodność
Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
3.
Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a
Klientem będącym jednocześnie konsumentem zostają poddane właściwym sądom
powszechnym. Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym
jednocześnie konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na
siedzibę Sprzedawcy.
4.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany
niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie nie
krótszym niż14 dni od opublikowania na stronie internetowej sklepu. Jeżeli
Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu
obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty
poinformowania o zmianie Regulaminu.
5.
Niniejszy Regulamin dostępny jest w
wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu. Przy dokonywaniu
rejestracji w sklepie wymagane jest potwierdzenie przez Kupującego zapoznania
się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacji jego treści.